本学紀要
文京学院大学外国語学部文京学院短期大学紀要 第12号
執筆者 | 論題 | 掲載頁 |
---|---|---|
理事長 島田 燁子 | 国際協力の理想に向けて多大な貢献 -野口昇教授への献辞- | 01-02 |
学長 川邉 信雄 | 野口昇先生のご退職にあたって | 03-04 |
学長 川邉 信雄 | 野口昇教授の略歴および業績 | 05-15 |
Gary V. Ireland Joshua Rappeneker |
Creating English Language Learning iOS Applications from Paper-based Texts | 17-43 |
Leah Gilner | The 7P's: A Framework for Building Communication Skills | 45-59 |
Neil Matthew Addison | Developing Audio-Visual Content Comprehension: Employing Video Materials in a Japanese University Classroom to Scaffold Content and Vocabulary Awareness | 61-83 |
阿佐宏一郎 与那覇信恵 |
外国語学部新規開講科目「e-ラーニング応用」におけるCALL実践 | 85-97 |
隅田朗彦 | 英作文指導における特定の文法項目に焦点を当てた修正フィードバックの効果 | 99-112 |
Atsuko Horiyama | The Development of English Language Skills through Shadowing Exercises. | 113-123 |
吉田弥生 | 小林一三の歌舞伎観 -宝塚歌劇草創期における歌舞伎の影響- | 125-135 |
鈴木豊 | 字音形態素「サン(山)」を後部成素とする派生語の連濁について | 137-152 |
Kuniko Ishiguro | Creating an Analytical Framework for Women's Career Development: Towards an International Comparative Study | 153-170 |
岡本至 | 東アジア金融統合と民主制度・人権 | 171-181 |
小泉博明 | 斎藤茂吉と浅草寺 | 183-195 |
櫻山義夫 松田浩平 坂本正裕 |
文京学院大学・短期大学GPA制度の導入とその成果 | 197-211 |
長広美 登丸あすか |
大学生を対象としたSNSの利用状況および学業成績との関連性 ~mixi、Facebook、Twitterの接触状況調査から~ | 213-227 |
Neil Conway | Notes on Extensive Reading: Japanese University Classes and Graded Readers | 229-239 |
Robert Van Benthuysen | Student Perspectives on a Short-term Study Abroad Program: A Comparative Case Study | 241-251 |
Motoe Takahashi | Second Language in British Columbia: Implications for EFL in Japan | 253-269 |
Susan K. Burton | "I Thought I Could Do More. Well, Actually I Did More, Didn't I?": Why Many Japanese Women Have Gone Abroad for Extended Periods. | 271-277 |
阿曽村智子 | 文化多元主義的な世界における「人類の共通遺産」の普遍的価値について -ギリシャの事例- | 279-301 |
鵜浦裕 | 現代アメリカ政治における経済イシュー -学生への経済支援と政府規制を例として(2007-12) | 303-322 |
野口由雄 | 旅における学生の「学び」 -「新・文明の旅」プログラムを事例に- | 323-344 |